דף הבית » סיפורם של היינות

סיפורם של היינות

הסיפור של "יינות  שבע"

יקב נטופה הוקם בשנת 2006 מתוך תשוקה גדולה ליין, לאהבת הארץ, ליצירה ולעבודת האדמה. היקב מציע יינות איכות אלגנטיים, המתאפיינים בגוף מעודן, ניחוחות וטעמים מורכבים. כרמי היקב, שוכנים למרגלות הר תבור בליבו של הגליל התחתון ובהם מגוון זני ענבים: סירה, מורבדרה, גרנאש, טמפרניו, טוריגה נסיונל, שאנין בלאן ורוסאן. טרואר ייחודי זה הינו סביבה אידיאלית עבור התפתחותם של זנים ים תיכוניים אלו ותורם רבות למיצוי איכויות ותכונות הפרי.

במרחק 200 ק"מ דרומה, בסמוך לישוב פני קדם שבמזרח גוש עציון, נמצאים הכרמים של משפחות הראל והיאט, בהם גדלים ענבי האיכות מזני מרלו וקברנה סוביניון שנהנים מתנאים ייחודים של המפגש בין המדבר להרי גוש עציון המתנשאים לרום של כ- 940 מטר. תנאים אלו תורמים לגידול ענבים בעלי איכות גבוהה ביותר, ובשנים רגילות מופקים מכרמים אלו יינות איכות יוקרתיים.

הכרמים בשמיטה:

בשמיטה הקודמת (2015 ) הוחלט ביקב לעשות השבתה, וכמעט לא גדלו ענבים. המעט שגדל נבצר על ידי עמותת 'לקט ישראל' וחולק לנזקקים. בעלי היקב הרגישו פספוס גדול, וכבר אז גמלה בליבם ההחלטה שבשמיטה הבאה יעשו יין בקדושת שביעית במתווה של אוצר בית דין כדי שהציבור יוכל להנות מהיין. הצטרפות לאוצר בית דין משמעותה שבשנה זו אין רווחים, החקלאי מפקיר את הפירות, בית הדין ממנה את אותו כשליח לגידול הענבים, ומשלם לו רק עבור ההוצאות שבוצעו ולא עבור הפירות.

גם המגדלים בגוש עציון רצו לשמור שמיטה, וחיפשו את הדרך כיצד לעשות זאת. המשפחות רצו להמשיך את המסורת של מיכאל – אב המשפחה, שהקים את הכרמים ועשה אוצר בית דין בעבר. לצערנו הרב מיכאל נפטר לפני כשנתיים, וניתן לומר שהבחירה של המשפחה לעשות אוצר בית דין השנה היא קיום הצוואה הבלתי כתובה שלו.

 

הקשר לעמותת שנת השבע

העמותה הוקמה בשנת 2013 על ידי אחד הבעלים של יקב נטופה.

חזון העמותה הוא " לקדם את בשורת השמיטה בקרב הציבור הישראלי, מתוך הבנה ששמירת השמיטה מביאה לידי ביטוי ערכים הנוגעים בכל חלקי העם, ושיש בה גרעין פנימי המסוגל לחבר בין לבבות מעולמות שונים… להגביר את החיבור של הציבור הרחב לאדמה ולמשמעותה של השמיטה".

במהלך השמיטה העמותה הייתה שותפה באוצר בית דין קרליץ ועסקה בחלוקת פירות חינם ובפרויקטים חינוכיים רבים.

במהלך חודש אוגוסט, הפיקו השומר החדש ושנת השבע בציר חברתי בכרמי נטופה. בבציר השתתפו  כ- 2500 משפחות מכל הארץ. בנוסף, הבציר המסחרי בוצע על ידי מתנדבי שנת השירות של ארגון השומר החדש, מתוך רצון לעודד עבודה עברית ולחבר אותם לאדמה ולנושא השמיטה.

בזכות השילוב המיוחד של ענבי יקב נטופה וכרמי גוש עציון באוצר בית דין, זכינו לייצר השנה 170 אלף בקבוקים, מתוכם העמותה מחלקת חינם כ-40 אלף בקבוקים, ואת שאר הבקבוקים הציבור יכול לרכוש במחירי העלות דרך תחנות חלוקה ואתרים שונים שמספקים שירות משלוחים עד הבית.

המחיר שנקבע על ידי בית הדין להחזר ההוצאות הוא 20 ₪ לבקבוק לכל היותר, (לעומת כ-80 ₪ בשנה רגילה).

פרוייקט 'יינות השבע' של העמותה, מנגיש לציבור יין איכותי בעלות נמוכה שכמעט כל אחד יכול להרשות לעצמו, ומי שלא יכול להרשות זאת לעצמו – יוכל לקבל את היין חינם דרך עמותות חסד שונות שיקבלו את היינות משנת השבע לחלוקה לקראת חג הפסח.

בכך אנו מקווים ליצור שיוויון ואחדות בין חלקי העם, בתקופה בה עם  ישראל כל כך צריך זאת.

 

למידע נוסף אודות שמיטה ישראלית:

Why America Needs a Sabbatical Year

Podcasts by R' Ari Bergman

צרו איתנו קשר
מעוניינים לשמוע עוד מידע?
מלאו את הפרטים וניצור עמכם קשר

כל הזכויות שמורות לשנת השבע © 2021

פידבקים שקיבלנו

דילוג לתוכן