דף הבית » פעילות העמותה בתחום החקלאי

פעילות העמותה בתחום החקלאי

  • חשיפת חקלאים לפתרון אב"ד ויתרונותיו על פני היתר מכירה. העמותה מכירה בהתר המכירה כפתרון ממלכתי והלכתי שיש לו יסודות חזקים כבר כ 150 שנה, אך אין חולק על כך שבהיתר מכירה לא ניתן לקיים את המצווה הנדירה שבאה לפתחינו אחת לשבע שנים של אכילת פירות שביעית קדושים .
  • חתימה עם חקלאים על מינוי אב"ד לטיפול בשדותיהם. כאמור העמותה עובדת בעיקר עם אב"ד קרליץ אך שומרת על קשר עם אב"ד שונים כמו אוצר הארץ, הרב אפרתי וגוש עציון.
  • ליווי החקלאים של ביה"ד במהלך השמיטה על ידי יובל כאגרונום ועל ידי הרב קרליץ כסמכות הלכתית. במידה ויש פניות מאב"ד שונים ללוות את החקלאים שלהם או אפילו פניות של חקלאים מהיתר מכירה- אנו עושים זאת בשמחה. בהדרכת חקלאים שעשו היתר מכירה הרעיון המנחה את העמות ה הוא שיטת הרב קוק שגם בהיתר מכירה יש להשתדל לא לעשות מלאכות דאורייתא על ידי יהודי.
  • תמיכה טכנית וכספית בחקלאים שרוצים לעשות אב"ד אך חוששים. על מנת לתת לחקלאי מסוים בטחונות העמותה דנה בכל מקרה לגופו וקובעת מראש את היקף העזרה הכלכלית ואת התנאים בהם החקלאי יקבל תמיכה זו. בנוסף העמותה נותנת
    מימון לחקלאים על מנת לסייע להם לשלם על ההוצאות הרבות במהלך העונה, בעוד שהחזר ההוצאות על ידי בית הדין מתבצע לרוב לאחר חלוקת הפירות לציבור.
  • העמותה עוסקת בקידום הצריכה של פירות שביעית ולא בירקות ולכן עיקר פעילותה מתרכ זת מפסח תשפ"ב על רה"ש .
צרו איתנו קשר
מעוניינים לשמוע עוד מידע?
מלאו את הפרטים וניצור עמכם קשר

כל הזכויות שמורות לשנת השבע © 2021

פידבקים שקיבלנו

דילוג לתוכן